نظرسنجی درباره میزان مصرف رسانه‌ای مردم/ قاب ورزشی سیما مقبول‌تر از رسانه‌های دیگر

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما که با هدف تعیین سهم برنامه‌ها و موضوع مختلف در الگوی استفاده از برنامه‌های سیمای رسانه ملی و رسانه‌های دیگر اجرا شده است، در مجموع ۵۲.۳ درصد از پاسخگویان پیگیر برنامه‌ها و مطالب ورزشی از تلویزیون جمهوری اسلامی و سایر رسانه‌ها هستند.

به نحوی که ۳۶.۹ درصد این برنامه‌ها را فقط از سیمای رسانه ملی و ۲.۸ درصد فقط از سایر رسانه‌ها و ۱۲.۶ درصد هم از سیما و هم سایر رسانه‌ها پیگیری می‌کنند.

بر اساس این نظر سنجی میانگین مدت تماشای برنامه‌ها و مطالب ورزشی در بین پاسخگویان ۴۳ دقیقه در شبانه روز است (حدود ۵ درصد بالای ۱۲۱ دقیقه و بیشتر، ۱۲.۷ درصد بین ۹۱ تا ۱۲۰ دقیقه، ۴.۹ درصد بین ۶۱ تا ۹۰ دقیقه، ۱۷.۴ درصد بین ۳۱ تا ۶۰ دقیقه، ۹.۴ بین ۳۰ تا وکمتر این برنامه‌ها را دیده‌اند و ۵۰.۵ درصد هم اصلا بیننده برنامه‌ها و مطالب ورزشی از سیمای رسانه ملی نبوده‌اند.)

طبق آنچه مرکز تحقیقات در این نظر سنجی اعلام کرده ۳۹.۹ درصد از مخاطبان از شبکه سه سیما و ۲۵.۷ درصد از شبکه ورزش بیننده برنامه‌ها و مطالب ورزشی هستند.

مطالب فرهنگی، ادبی و هنری؛ اول تلویزیون خودمان بعد رسانه‌های دیگر

همچنین مردم مطالب فرهنگی و ادبی یا هنری رسانه ملی را بیش از سایر رسانه‌ها می‌پسندند و در میان شبکه‌های رسانه‌های ملی، شبکه نسیم مخاطبان بیشتری را در این زمینه به خود جلب کرده است.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما که از جامعه آماری شامل ۵۰۱۹ نفر به انجام رسیده است، ۴۵.۵ درصد پاسخگویان پیگیر برنامه‌ها و مطالب فرهنگی و ادبی یا هنری از سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایر رسانه‌ها هستند.

به نحوی که ۲۶.۲ درصد از آن‌ها این برنامه‌ها را فقط از سیمای رسانه ملی، ۱۰.۳ درصد فقط از سایر رسانه‌ها و ۹ درصد هم از سیما و هم از سایر رسانه‌ها پیگیری می‌کنند.

از میان شبکه‌های رسانه ملی، شبکه‌های نسیم و شبکه‌های استانی توجه مخاطبان را در زمینه برنامه و مطالب فرهنگی و ادبی یا هنری، به خود جلب کرده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی پاسخگویان به غیر از شبکه‌های سیما، ۸.۸ درصد غالبا از شبکه‌های اجتماعی و ۴.۷ درصد از «ماهواره» برنامه‌ها و مطالب فرهنگی و ادبی یا هنری را دنبال می‌کنند.

گفتنی است میانگین مدت تماشای برنامه‌ها و مطالب فرهنگی و ادبی یا هنری از سیما ۱۸ دقیقه در شبانه روز و میانگین مدت زمان استفاده از سایر رسانه‌ها برای این موضوع ۱۳ دقیقه در شبانه روز برآورد شده است.

انتهای پیام/